Külföldön élő és dolgozó magyarok figyelem!
Tudja, hogy milyen hivatali ügyintézés vár Önre külföldi munkavállaskor, ha az EU-ba megy dolgozni?
Azok a magyarok, akik külföldön vállalnak munkát az Európai Unió egyik tagállamában, tudniuk kell, hogy ha nem is Magyarországon dolgoznak, attól még itthon van kötelezettségük, amit rendezni kell, ez pedig a külföldi biztosítási jogviszony bejelentése. Minden belföldi állampolgárnak, aki az Európai Unió gazdasági térségébe megy munkát vállalni, illetve akinek a nemzetközi szervezet rendszerében létrejött biztosítása van, annak a biztosítási jogviszony kezdetét 15 napon belül be kell jelenteni, illetve a biztosítási jogviszony megszűnését. A bejelentési kötelezettségének eleget tehet a megyeszékhelyen működő Járási hivatalánál - Pest megye és a főváros esetén Budapest Főváros Kormányhivatalánál.
Sajnos a kötelességmulasztásból eredendően az évek során tetemes járulék fizetési hátralék halmozódhat fel, amelyről a NAV tájékoztató levelet küld.
A hátralék befizetését követően, eleget kell tenni az utólagos külföldi biztosítási jogviszony bejelentési kötelezettségnek és kérelmezni kell a hivataltól, hogy szerezzebe a külföldi biztosítási időszak igazolását a lezárult vagy még fennálló biztosítási időről. A külföldi biztósító által igazolt biztosításidőről a TB. Hatósági Igazolást állít ki, amelynek kézhezvételét követően lehet a keletkezett többlet befizetés vissza igénylésének a kérelmét benyújtani a NAV-hoz. Ez alapján a keletkezett egészségügyiszolgáltatási járulék fizetési díj túl fizetést vissza utalja az igénylő számára.
Ha Önnek nincs ideje külföldi biztosítási jogviszonyának rendezésére, nincs ideje várakoznia a hivatalokban, vegye igénybe szolgáltatásunkat. Vállaljuk a teljeskörű ügyintézést, távügyintézés keretében is, de állunk rendelkezésére személyre szabott szaktanácsadással is. Keressen minket bizalommal, állunk rendelkezésére.
Németh Ági
+36 70/590 6717